• 0850 305 6 305

E-Ticaret

  • 03.03.2020

Ülkemizde, elektronik ticaret mecrası, hızla büyümekle birlikte, penetrasyon oranı itibarıyla gelişmiş ekonomilerin oldukça gerisinde seyrediyor. Bu durum, bir olumsuz bir algı yaratmakla birlikte, mevcut potansiyelin büyüklüğünü de ortaya koyuyor. Potansiyelin çok önemli bir göstergesi olan evden internet erişimine sahiplik oranı 2018 yılında yüzde 83,8 iken 2019 yılında müthiş bir sıçrama yaparak yüzde 88,3’e ulaştı.

Bununla birlikte, 2019 itibarıyla internet üzerinden alışveriş yapanların oranı bir önceki yıla göre yüzde 29,2’den ilk kez yüzde 30 sınırını aşarak yüzde 34’e yükseldi. 2019 itibarıyla kadınlarda internet üzerinden alışveriş yapma oranı yüzde 29,9 olurken, erkeklerde bu oran yüzde 38,3’e ulaştı.

İnternet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde 67,2’si giyim ve spor malzemesi satın aldı. Bunu yüzde 31,7 ile seyahat bileti, araç kiralama vb. yüzde 27,4 ile gıda maddeleri ve günlük gereksinimler, yüzde 26,9 ile ev eşyası (mobilya, oyuncak, beyaz eşya, vb; tüketici elektroniği hariç alımları takip etti. takip etti. Bu kanatta genel yapı değişmemekle birlikte, süpermarket alışverişlerinin elektronik ortama çok hızlı bir şekilde kaydığı göze çarpıyor.

Bu arada belirtmekte yarar bulunuyor. 2025 yılında perakende alışverişinin yüzde 40’ının internet kanalından yapılacağı kaydediliyor.

Kaynak: Sektörel Bakış 2020-Perakende